Met een storytellingprogramma kan de samenhang en verbondenheid binnen organisaties worden versterkt. Een storytelling programma richt zich op een aantal doelen:
- Het ontwikkelen van aansprekende bedrijfsverhalen met het vermogen om mensen te bewegen. Meeslepend zijn in de zin dat het werknemers triggert om zich eraan te relateren.
- Het bedrijf in staat stellen om relevante klantverhalen te verzamelen en te delen. Niet alleen voor marketing, maar ook om de trots op het bedrijf te vergroten.
- Medewerkers in staat stellen persoonlijke verhalen te ontdekken, op te bouwen, te vertellen en te delen. Krachtig in het aanwakkeren van werknemersbetrokkenheid.
- Het ontwikkelen van de leiderschapscapaciteiten van belangrijke werknemers in de hele organisatie om het respect van de klant en de werknemers als leider te bevorderen.
- Tools aanreiken om het delen van verhalen mogelijk te maken. Hulpmiddelen voor het ontdekken, opbouwen en vertellen van verhalen, zoals een storytelling handboek en specifieke training.
- Moderne tools aanreiken om het delen van verhalen in het hele bedrijf te vergemakkelijken.
- Het vergroten van het bewustzijn in het bedrijf met betrekking tot stijl en cultuur en de gevolgen daarvan, door middel van inventarisaties, assessments en workshops.