Kennisbank
Storytelling People

Wat is de relatie tussen storytelling en bedrijfsmissie?

Als leider wilt u het beste uit uw medewerkers halen. Maar loyaliteit, passie en bevlogenheid zijn niet te koop. Mensen doen een stap extra, als ze in het hart geraakt worden; als ze het idee hebben voor de goede zaak te werken. Dat maakt het ontwikkelen van een verbindende missie des te belangrijker. Een missie is meer dan een passage in een jaarverslag. Het is ook meer dan een idee in het hoofd van de leider. Noem het de spreekwoordelijke stip op de horizon, de verbeelding van de toekomst; zo’n verhaal leidt tot een gemeenschappelijke droom, inclusief de betekenis die bij een droom hoort: als iets dat je koestert en graag wilt realiseren. Samen de toekomst in – dat is de kern van elk leiderschapsverhaal. Een nieuwe generatie werknemers kijkt meer dan ooit naar het verhaal achter het bedrijf. Medewerkers willen individueel hun ambities realiseren, maar ook deel uitmaken van een groter verhaal. Ze willen trots kunnen zijn op ‘hun’ bedrijf en werkgever. Employee engagement gaat over verbinden en perspectief bieden. Het bestaat uit storytelling en dialoog en het creëren van ambassadeurschap. Storytelling als inspirerende bron voor de corporate verhaal biedt een organisatie veel om de band met iedereen aan te halen en te versterken.

De gegevens zijn verzonden en zullen worden verwerkt.