Leiderschap in een moderne context concentreert zich rond de vraag: in hoeverre bent u in staat uw medewerkers, klanten en andere stakeholders te laten geloven in een wenkend toekomstbeeld van uw bedrijf en hen daarvoor te activeren? Uw verhaal is van onschatbare waarde voor uw bedrijf of organisatie: het is het kloppende hart van uw bedrijfscultuur, waar verleden, heden en toekomst samenkomen. Uw werknemers kunnen zich identificeren met de visie en waarden van uw organisatie. Uw relaties weten waar ze op kunnen rekenen. Mensen krijgen inzicht waar u vandaan komt en waar u naartoe wilt. In uw leiderschapsverhaal maakt u de maatschappelijke betekenis van uw onderneming zichtbaar en tastbaar. Net zoals het bedrijf een verhaal is, zou de man of vrouw aan de top de verhalenverteller moeten zijn. Een CEO die regelmatig het verhaal van het bedrijf helpt uitdragen, zowel intern als extern, zorgt voor extra impact en geloofwaardigheid. Hij of zij is immers een van de mensen die de basis hebben gelegd of uiting geven aan missie, visie en ambitie. Dat maakt deze 'ambassadeursfunctie' in feite essentieel.