Kennisbank
Storytelling People

Wat is het belang van storytelling voor het versterken van de bedrijfstrots?

Storytelling is een effectief middel om de betrokkenheid, trots en emotionele band van werknemers met het bedrijf te versterken. Het stimuleert werknemers om de betekenis en positieve impact van het werk dat ze doen te erkennen en te vieren. Het appelleert aan het hogere doel van de organisatie en het werk van haar werknemers. Werknemers die trots zijn, vanwege de sociale impact of het hogere doel dat ze hebben, zijn twee keer zo tevreden met hun baan als degenen die daar niet zo over denken. Wanneer we verhalen vertellen, delen we onze ervaringen, fundamentele menselijke thema's en doen we een beroep op onze emoties - allemaal zaken waar elk bedrijf meer van nodig heeft. Verhalen vormen de basis van menselijke interactie, leren en communicatie, die teruggaat tot de stam die rond het vuur bijeenkwam. Het gedrag zit zo ingebakken in het functioneren van onze hersenen dat we het beste leren door middel van verhalen.

De gegevens zijn verzonden en zullen worden verwerkt.