Medewerkers zijn de beste ambassadeurs van uw organisatie. Door hen de juiste gereedschappen te geven om het verhaal van uw bedrijf eigen te maken en uit te dragen bouwt u aan een reputatie die met geen geld te koop is. De oprechte trots van medewerkers straalt van uw bedrijf af en de vonk slaat over naar iedereen die zij spreken, professioneel en privé. Zulke toewijding kunt u nooit vragen, alleen maar activeren.
Succesvolle bedrijven hebben niet alleen een helder verhaal te vertellen, het lukt ze bovendien beter dan anderen. Ze zijn erin geslaagd dat verhaal de organisatie in te brengen en te laten omarmen. Dat is van onschatbare waarde. Er bestaan geen beter ambassadeurs voor het bedrijfsverhaal dan de mensen die er zelf deel van uitmaken. Een bedrijfsverhaal kan het beste tot leven gebracht worden door mensen die je bereid bent te geloven. Het is echter niet iedereen van nature gegeven om door te geven waar het bedrijf voor staat of voor gaat. Natuurlijk kent elke organisatie rasvertellers, die klanten, prospects en hele groepen geïnteresseerde consumenten zonder moeite weten te inspireren en enthousiasmeren. Het enthousiasme moet authentiek zijn, het verhaal echt, het geloof in wat het bedrijf wil bereiken aanstekelijk. Hoe gemakkelijker dat lukt, hoe meer vertrouwen dat schept in het bedrijf. Deze 'ambassadeursfunctie' sluit naadloos aan bij deze tijd, waarin de persoonlijkheid van de organisatie steeds belangrijker wordt.