Medewerkers hebben behoefte aan inspirerende leiders met een sterke visie. De toegevoegde waarde van storytelling voor wereldwijde bedrijven is dat de corporate story en corporate storytelling leiders helpen om hun visie over te brengen aan hun organisatie. De onderneming is een verhaal dat voortdurend wordt doorgegeven aan volgende generaties leiders. Dat is geen gemakkelijke opgave, zeker niet in de huidige disruptieve wereld. Soms raakt zelfs de geest van het bedrijf uit beeld. Dat heeft vaak een onmiddellijk effect op de betrokkenheid van werknemers en de relaties met klanten.
Een personeelsbestand dat gemotiveerd wordt door een sterk gevoel van een hoger doel is essentieel voor betrokkenheid. Betekenisvol, bevredigend en motiverend werk houdt rechtstreeks verband met een duidelijk omschreven en inspirerend hoger doel. Werknemers met purpose-driven leiders tonen een verbetering van hun engagement. Door een training 'purpose storytelling' op te nemen in uw programma's voor leiderschapsontwikkeling kunnen deelnemers zowel het hart als het verstand aanspreken. Moedig iedereen aan - van stagiairs tot CEO - om hun eigen verhalen te delen over hoe hun werk een verschil maakt. Het resultaat zal een sterk gevoel van vertrouwen, trots en leiderschap zijn - die essentieel zijn voor bedrijfsbetrokkenheid.