Kennisbank
Storytelling People

Wat is een corporate story?

De corporate story is het verhalende hart van strategisch denken en handelen van een organisatie. Het versterkt de bedrijfscultuur, zorgt voor een consistente marketingcommunicatie en bevestigt de reputatie Het is een eenduidig verhaal, waarin alle medewerkers zich kunnen herkennen en van waaruit zij hun persoonlijke bijdrage en betekenis inbrengen. De corporate story brengt eenheid in de organisatie. Intern vergroot het de betrokkenheid van de medewerkers; extern verbetert het de reputatie door het creëren van ‘ambassadeurs’. Dit verbindende kernverhaal is essentieel voor de doorvertaling naar marketing, communicatie, sales, R&D, HR, PR, sponsoring, etc.

Een corporate story is een verhaal dat wordt gebruikt om het merk en de cultuur van een bedrijf te definiëren of te versterken. Het omvat de kernelementen van de geschiedenis, de missie en visie, de waarden en het productaanbod van de organisatie. Door middel van storytelling kunnen organisaties hun unieke verhaal delen, hun producten of diensten onder de aandacht brengen en vertrouwen opbouwen bij klanten. Het doel is een emotionele band te creëren tussen het bedrijf en zijn publiek.

De gegevens zijn verzonden en zullen worden verwerkt.