Storytelling is een effectieve strategie om de betrokkenheid van werknemers te versterken en een emotionele band met het bedrijf te creƫren. Een bedrijfsverhaal is een verhaal van vele verhalen. Een corporate story wordt succesvol als uw medewerkers en klanten ware ambassadeurs van het verhaal worden. Voorwaarde is dan wel dat iedereen weet waar hun bedrijf naar op weg is, waar het voor staat, wat het wil zijn en hoe het daar naartoe wil. Je moet het kunnen meebeleven om het te kunnen doorvertellen. De effectiviteit van storytelling is hoog, juist in deze tijd waarin mensen verbinding zoeken en verhalen met elkaar delen. Als communicatie-instrument is het enorm flexibel en daardoor altijd toepasbaar te maken voor elke organisatie en voor welke doelstelling ook:
1. persoonlijke groei van talent binnen de organisatie
2. meer loyaliteit van medewerkers, maar ook van klanten
3. een netwerk van verhaal-ambassadeurs
4. reputatieversterking met positief effect op de arbeidsmarkt en toptalent
5. gestage opbouw van actieve volgers op social media platforms
6. toename van online conversie naar door verdieping van de klantreis
7. interactieve en persoonlijke sales-benaderingen