Welke storytelling thema’s maken een bedrijfsverhaal krachtig?

Anekdotisch vertellen
  1. Het mysterie van het merk: Hoe mensen merken ervaren is een intrigerend proces. Vooral vandaag de dag zoeken mensen naar de diepere betekenis van een merk, en hoe het hun leven kan verrijken. Dit beïnvloedt steeds meer hun koopbeslissingen, waardoor een consistent bedrijfsverhaal van onschatbare waarde wordt. Een boek kan een waardevolle toevoeging zijn als extra marketing-, content- en PR-instrument.
  2. Het vertrouwen in mensen: Succes begint met geloof. Geloven in eigen kracht, in kansen en mogelijkheden, in mensen en hun capaciteiten. Dit is een dankbaar thema om een bedrijfsverhaal of bedrijfsboek op te baseren, omdat het de sterke leiderschapskwaliteiten belicht die ten grondslag liggen aan succesvolle bedrijven.
  3. De nieuwsgierigheid naar de toekomst: Nieuwsgierigheid naar het onbekende aan de horizon is typerend voor ondernemers en bedrijven. Het leven zit vol met uitdagingen en nieuwsgierigheid, waardoor storytelling voor bedrijven altijd intrigerend blijft.
  4. De passie die vooruit drijft: Passie is een abstract begrip, maar blijft een dankbare bron voor storytelling in ondernemingen. Passie plaatst het verhaal altijd in het teken van mensen. Mensen vormen een bedrijf en geven het kleur. Passie resulteert altijd in de meest inspirerende verhalen die een bedrijf karakter geven.
  5. De trots die door het bedrijf stroomt: Een familiebedrijf is bij uitstek geschikt om het gevoel van familie te delen. Trots versterkt deze band en een bedrijfsverhaal is een uitgelezen middel om dit gevoel te versterken. De emotie van de mensen komt hierbij goed tot zijn recht. Het gevoel samen een verhaal te delen is ongeëvenaard.
  6. Het team als bindend element: Hoewel we allemaal individuen zijn, willen we toch ergens bij horen. Succesvolle bedrijven zijn zonder uitzondering bedrijven waar teamgeest voelbaar is. Teamverband, saamhorigheid, collegialiteit en pro-activiteit vullen elkaar aan, wat 'team' tot een krachtig thema maakt voor het bedrijfsverhaal, in welke vorm dan ook.
  7. De wijsheid als krachtige leidraad: Wijsheid is een onderwerp dat vaak wordt besproken in directiekamers. Het is een teken van een bedrijfscultuur die anders denken verwelkomt. Wijsheid gaat over voortdurend willen leren en open staan voor het nieuwe. Ook wijsheid, verteld als visie, kan een rijk storytellingdomein zijn.
  8. De betrouwbaarheid die waarde toevoegt: Betrouwbaarheid maakt momenteel een comeback als storytellingthema. In deze dynamische wereld zoeken mensen naar stabiliteit en keren ze terug naar de basis: een bedrijf waarop ze kunnen vertrouwen. Altijd nakomen wat beloofd is, zowel in product als in gedrag.
  9. De traditie die met de tijd meegaat: Traditie is van oudsher een rijke bron voor storytelling. Een bedrijf dat al vele jaren actief is, bewijst daarmee dat het in staat is om continu te veranderen, flexibel te zijn, open te staan voor nieuwe ideeën en innovatief te zijn. Herkomst en traditie scheppen trots en bieden een solide basis voor storytelling.
  10. De verantwoordelijkheid voor de wereld om ons heen: Bedrijven worden steeds meer aangespoord om niet alleen aan zichzelf te denken, maar ook bij te dragen aan de samenleving. Organisaties die deze maatschappelijke verantwoordelijkheid oppakken, bouwen aan een duurzaam bedrijfsverhaal.
  11. De echtheid van een verhaal: Authenticiteit is niet iets wat je kunt bedenken; het zit in de natuur van een persoon of bedrijf. Echtheid en eerlijkheid worden altijd herkend en gewaardeerd, en vormen daarom een van de krachtigste pijlers van storytelling.
  12. De fascinatie voor het nieuwe: De drang naar perfectie of een obsessie voor ontdekking en innovatie kan een sterke drijfveer zijn. Fascinatie voor het nieuwe, het onbekende, leidt tot wetenschappelijke ontdekkingen, ondernemerschap, Nobelprijs-winnaars en bedrijven die de wereld veranderen. Als bron voor een bedrijfsverhaal is vernieuwing altijd fascinerend.

Ja, ik ben geïnteresseerd in corporate storytelling!

Over Storytelling People

Storytelling People legt al meer dan 30 jaar corporate stories vast en brengt die tot leven met storytelling.

Onze success stories

Corporate storytelling maakt het abstracte bedrijfsverhaal toegankelijk in verhalen van mensen en voor mensen.

Heineken: de magie
Friesland Campina: gezond groot
NS: de vooruitgang
Sligro: typisch Sligro
Randstad: shaping work
Sustainability: dedication

Download OneStory® App

Download OneStory® App
Download OneStory® App

Brochures aanvragen

Corporate storytelling brochure
Corporate storytelling brochure
Corporate storytelling brochure

De gegevens zijn verzonden en zullen worden verwerkt.