Corporate storytelling werkt positief bij het bevorderen van medewerkersbetrokkenheid. Het inspireert medewerkers om zich persoonlijker te verbinden met visie, missie en waarden van de organisatie. Wanneer organisaties een verhaal hebben dat impact en betekenis heeft op de samenleving, is de kans groter dat medewerkers zich betrokken voelen bij de organisatie en zich sterker identificeren met de missie en waarden. Persoonlijke verhalen van medewerkers – over hun groei, successen en trots – resoneren sterks bij hun collega’s. Het enthousiasmeren van medewerkers om hun verhalen te delen, draagt bij aan een cultuur waarin mensen zich gehoord en gewaardeerd voelen. Wanneer bedrijven hun eigen medewerkers inzetten als ambassadeur, versterkt dit de interne cultuur; medewerkers kunnen zich gemakkelijker identificeren met de organisatie en hun eigen rol daarin.
Hier zijn de belangrijkste effecten van medewerkersverhalen:
Welke storytelling middelen kun je inzetten?
Storytelling People legt al meer dan 30 jaar corporate stories vast en brengt die tot leven met storytelling.
Corporate storytelling maakt het abstracte bedrijfsverhaal toegankelijk in verhalen van mensen en voor mensen.