De Mount Everest van digital storytelling

digital storytelling story verbondeheid verbinding

Digital storytelling gaat steeds sneller, hoger en verder. De huidige techniek is een Mount Everest vergeleken met molshoop die digitale camera’s 20 jaar geleden nog waren. Digital storytelling lijkt alleen nog begrensd te worden door onze eigen fantasie. Dus waarom zou je de beklimming van Everest niet zélf kunnen meemaken, met je virtual reality-bril?

In april 2016 maakten de Amerikaan Garret Madison en zijn team zich op voor hun zevende beklimming van de Mount Everest. Voor wie niet ingevoerd is in de wereld der mountaineering, het gaat hierbij om één van de meest gevaarlijke beklimmingen ter wereld. Waarom deze zevende klim zo speciaal was? Madison en zijn team waren tijdens deze zevende klim behangen met virtual reality camera’s. Het resultaat, een fantastische door Endemol Shine Beyond USA geproduceerde, virtual reality documentaire ‘Capturing Everest’. De release ervan staat gepland voor dit jaar: teaser.

Ervaar zelf onmetelijke hoogtes en dieptes

Het mooie van deze film is dat de kijker de mogelijkheid krijgt om een ervaring te ondergaan waarvan hij dacht dat die niet voor hem weggelegd was. Een vrije middag en een smartphone volstaan om zijn droom in vervulling te laten gaan. Om zich te verbazen over de adembenemende schoonheid en nietsontziende grilligheid van de Moedergodin, zoals de Tibetanen de Mount Everest noemen. De Moedergodin die al zoveel levens eiste. Om deelgenoot te zijn van de ontberingen die Garret Madison en zijn team moesten doorstaan als uitputting, uitdroging, de onmenselijke kou, de duizelig makende ijle lucht. Om oog in oog te staan met onmetelijke hoogtes en dieptes…

Digital Storytelling Mount Everest Virtual reality VR

Stelt u zich eens voor dat u meer ziet dan wat een cameraman voor u gemaakt heeft voor een plat scherm. Dat u op Everest zelf kunt rondkijken met uw virtual reality-bril.

Digital storytelling dichter bij huis

Natuurlijk, zo’n beklimming is een heroïsche gebeurtenis en spreekt velen tot de verbeelding. Maar denk nu eens kleiner. Houd het nu eens dichter bij huis. Of als u communicatieprofessional, marketeer of productmanager bent, lees deze blog eens door de ogen van uw klanten. Wie wil niet eens een dagje meelopen met een bierbrouwer. Wie wil niet op de stoel van de co-piloot zitten bij een take-off. Of op tientallen meters hoogte een kraan bedienen. Of …., inderdaad, zo kunnen we nog wel even doorgaan. En let wel, de markt is er rijp voor. Facebook geeft met Facebook Live al voorrang aan bewegende beelden boven stilstaande. En niet voor niets voorspelt ABN Amro in haar prognoses voor de technologie-, media- en telecomsector een groeiende behoefte aan hoogwaardige visuele content.

Aan de slag met digital storytelling?

Wilt u nu gelijk aan de slag met digital storytelling? Start met een bezoek aan onze websites storytellingpeople.nl, corporatestory.nl en communityapp.nl Of kiest u er liever voor meteen de diepte in te gaan? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.

Download de Storytelling People App!

Alles weten over corporate story en corporate storytelling? Download de Storytelling People App in de App Store of bij Google Play.

Kijk ook eens bij deze blogs:

Over Storytelling People

Storytelling People legt al meer dan 30 jaar corporate stories vast en brengt die tot leven met storytelling en community building.

Onze success stories

Corporate storytelling maakt het abstracte bedrijfsverhaal toegankelijk in verhalen van mensen en voor mensen.

Heineken: de magie
Friesland Campina: gezond groot
NS: de vooruitgang
Sligro: typisch Sligro
Randstad: shaping work
Sustainability: dedication

Storytelling scan aanvragen

Onze Storytelling Scans Implementatie, Verhaal of Cultuur brengen snel en accuraat het potentieel van úw verhaal in kaart. Daarna weet u hoe u storytelling het beste toepast.

* = s.v.p. invullen

Download OneStory® App

Download OneStory® App
Download OneStory® App

Brochure aanvragen

Corporate storytelling brochure

De gegevens zijn verzonden en zullen worden verwerkt.